Friday, July 15, 2011

masakan mama :)

luahan hati dariku haajar at 3:20 PM
since mama tak de pergi bercuti ni... saya sudah menjadi the only lady in the house!!
kemas rumah, masak semua saya yang incharge...ok kemas rumah tu tak sangat laa..
hehe...sebab yang rajin bab sapu menyapu ni abah je.... sekali sekala baru saya pegang penyapu...
tapi....aha...ada tapi nye... dapur itu beta yang punya... :0
since mama bercuti dapur tu tak pernah fail untuk menghasilkan lunch.... which before this agak mustahil berlaku...hahaha... :P
pasar pun dah pandai pergi,dah pandai pilih ikan,udang sotong sendiri....
tetiba rasa oh dewasanya ku..haha....kalau tak semua ma and abah yang belikan...hikhik.. :)
 from the most difficult dish such as lasagna or nasi ayam to the most simple one nasi goreng or spaghetti...
its like hurm ini lah yang aku akan buat lepas kawen nanti tiap2 hari...haha...
bahagia suami aku nanti..ceh...
tapi bila pikir kan ramadhan dah dekat..itu boleh tahan lagi.. masak je cincai2
asalkan abah rasa sedap ok laa...
tapi bila pikir tang raya nanti...duk risau lak coz pikir siapa nak masak rendang, lodeh itu semua...
memang la mungkin ada jiran yang baik hati akan memberi sedikit...
but its not gonna be the same as mama's rendang loorr.. orang pure melayu pun cakap mama masak lauk melayu lagi sedap.....
even saya dah catit resepinya..still rasa macam xboleh buat...
dah la raya tahun ni along will go back to penang and kakngah will be at negeri sembilan for the first two days of raya..
which means tinggal abah,saya and kak asmaa... which means lagi memang tak la kak asmaa nak masuk dapur walaupun umur dah 25...aissshhhh....
tetiba rasa nak suruh mak balik awal sebelum raya..
boleh masak sedap2....huhuhu....

p/s: alangkah baiknya jika saya boleh membuat kek or cookies sebaik saya masak lauk2 melayu ini... :(

0 luahan sayang:

 

i will write whatever i want to tell about!! Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Illustration by Enakei | Gossip Celebrity